Tvorba eshopu může zvýšit tržby vašeho podnikání.

Proč se tvorba e-shopu vyplatí? V současné moderní době se podnikání stále častěji přesouvá na internet. Nejde o to, že by původní způsoby podnikání nefungovaly. Samozřejmě, že je mnoho podniků, které dobře fungují i bez online přítomnosti. Nicméně, ty společnosti, které se rozhodnou být o krok napřed nebo být minimálně na stejné úrovni jako jejich konkurence se budou dříve či později přesouvat na internet.

Proč se obchody přesouvají na internet?

Internetová síť je stále relativně mladá technologie, která ve společnosti nikdy předtím nehrála roli. Ale v současnosti je vše jinak a online komerce je stále častější. Lidí, kteří aktivně využívají internet k nakupování nebo jiným činnostem je stále více a to je hlavní důvod, proč se rozšířit na internet. Lidí, které můžeme oslovit je čím dál víc a pokud je neoslovíme my, pravděpodobně to udělá někdo jiný.

Konkurence je reálná věc. Lidé, kteří působí v určitém odvětví mezi sebou soutěží o pozornost a přízeň zákazníků. A díky tomu se samozřejmě kvalita služeb zlepšuje, protože všichni se snaží být lepší než jejich kolegové z oboru. Tento druh konkurenčního snažení má ještě jeden vedlejší efekt. A tím jsou dost často nižší ceny. Nejde totiž jen o zlepšení kvality služby, ale o její dostupnost pro cílového zákazníka. Když si u nás člověk koupí stejnou věc za méně peněz, pravděpodobně dorazí do našeho obchodu místo konkurenčního.

Jakým způsobem můžeme naše podnikání umístit online?

Abychom mohli prodávat na internetu, je nutné mít určitou platformu, kterou mohou lidé najít. Nejčastěji se jedná o jednoduchou či složitější internetovou stránku, která má vlastní doménu. To je jakási adresa naší virtuální prodejny. Když máme tuto adresu zaregistrovanou, přichází čas na přípravu naší stránky. Než se pustíme do přípravy, budeme si muset rozmyslet, jestli plánujeme prodávat služby nebo produkty a taká v jakém množství bude naše zboží dostupné.

Základním předpokladem úspěšného internetového obchodu je bezchybná funkčnost, srozumitelnost a jasné sdělení našeho snažení. Zákazník, který se přijde podívat na naší stránku by měl ihned pochopit, o co nám jde. Díky tomu se může rozhodnout, jestli pro něj máme něco hodnotného. Lidé mají zájem o zboží a služby, ze kterých mají užitek. Na prvním místě jsou jejich zájmy a tomu se upřednostňuje většina rozhodnutí. Proto chceme-li být úspěšní, potřebujeme se srozumitelně na první pohled vyjádřit o čem naše podnikání je a jak může pomoci návštěvníkovi.

E-shop můžeme nechat naprogramovat nebo využít hotové šablony.

Abychom mohli využívat našeho internetového portálu, budeme potřebovat funkční služby programátora. Jediné rozhodnutí před námi je zda-li použít hotové řešení nebo připravit stránku přesně podle našich představ. Obě řešení mají své výhody a nevýhody nicméně jeden z největších rozdílů je v počátečních nákladech.

Kdy je dobré využít naprogramovaný systém a platit pronájem?

  • Nemáme v plánu vyvíjet dražší systém a stačí nám základní funkčnost.
  • Chceme rychle spustit stránku a nepotřebujeme vlastní rozložení prvků stránky ani speciální vzhled.
  • Rádi bychom spustili obchod za co nejmenší náklady a vše si sami obsloužíme a naplníme produkty.

V jakých situacích je rozumné použít individualizovaný obchod?

  • Pokud máme v plánu vytvořit e-shop naprosto podle našich představ, který bude fungovat určitým způsobem.
  • Nevadí nám vyšší náklady.
  • Jsme připraveni vydržet delší časové období, než stránku připravíme a odladíme její funkčnost.

A jaký z postupů vidíte vy jako rozumný? Je lepší si nechat stránku naprogramovat od zkušeného programátora nebo raději využít již hotové řešení? Napište nám komentář!