Optimalizace pro Vyhledávače jako Dláždění Cest pro Návštěvníky Webu

seo-896175_640

 

K čemu slouží optimalizace pro vyhledávače a proč je pro webové stránky nezbytná? Úkolem SEO, jež pochází z anglického Search Engine Optimization, je dosažení nejvyšších pozic v online vyhledávačích vedoucí k významné návštěvnosti. Webové stránky se bez správně nastavené optimalizace pro vyhledávače nemusí ve vyhledávání vůbec zobrazit. Téměř polovina návštěvníků se však na weby dostane právě přes vyhledávače (více informací ZDE).

Optimalizace pro vyhledávače je tvořena stovkami aspektů

Přestože zní pojem optimalizace webu přímočaře, jedná se o dlouhodobý a všestranný proces. Do nástrojů SEO se obecně řadí zejména:

· Copywriting – neustálá tvorba nového obsahu

· Linkbuilding – tvorba zpětných odkazů

· Vnitřní optimalizace různých nastavení a kódování webu

· Zrychlení načítání webu a ostatní faktory související nejen s návštěvností, ale také s konverzí

Copywriting aneb práce s klíčovými slovy

Jedním z hlavních nástrojů optimalizace pro vyhledávače je copywriting. Ten si klade za úkol vytvářet hrou se slovy unikátní a nápadité texty. Copywriting totiž cílí na originalitu obsahu, která se stala pro optimalizaci pro vyhledávače zásadní. Ať už se jedná o nadpisy, popisy, mezititulky nebo články samotné, vyhledávače je všechny analyzují a přísně hodnotí. Obsah webu však neslouží pouze vyhledávačům, ale na prvním místě návštěvníkům, a pokud práci s klíčovými slovy nerozumíte, pokoušet se optimalizovat nějaký text může vyústit v katastrofu. Pokud text tzv. „přeoptimalizujete“ mnoha klíčovými slovy, nejen že takový text odradí návštěvníky svojí nepřirozeností, ale vyhledávače jej vyhodnotí jako účelový a ihned vám srazí vaše skóre.

Hlavní stavební kámen copywritingu představují již zmiňovaná klíčová slova, pomocí kterých setotiž návštěvníci na web mohou dostat. Pokud se web umístí na předních pozicích vyhledávání pro klíčová slova, která ale nikdo do vyhledávání nezadává, návštěvnost se samozřejmě nezvýší. SEO se tak zaměřuje i na výběr vhodných klíčových slov podle jejich průměrného měsíčního objemu používání na daném území.

Zpětné odkazy také pomohou se zviditelněním webu

Linkbuilding se věnuje budování zpětných odkazů vedoucích na daný web. Mají přitom hned dvě funkce: vodí návštěvníky z webů, na kterých jsou umístěny, na ten váš a také pasivně přispívají k budování autority webu, která ovlivňuje růst pozic v organickém vyhledávání, čili ve vyhledávačích. Algoritmy vyhledávačů dnes hodnotí i četnost, umístění, relevanci a kvalitu zpětných odkazů. A tak se i díky silnému linkbuildingu může web posunout ve výsledcích vyhledávání výše.

Odkazy by ovšem měly být přirozené. Jinými slovy si linkbuilder musí dát práci s tím, aby byly odkazy umístěny na relevantních stránkách. Budování zpětných odkazů je proto komplexní a využívá následující:

· sociální sítě,

· online katalogy,

· fóra a diskuze,

· PR články, blogy, online magazíny, komunity apod.,

· propagační stránky,

· nákup odkazů na ostatních webech.

Slouží adresa webu (URL) jeho návštěvníkům, nebo vyhledávačům?

Ano a ano! Proto by měla být URL adresa vždy co nejkratší a srozumitelná a tvořená klíčovým slovem. Náhodné skupiny číslic a znaků rozhodně nejsou vhodné, ta si návštěvník nezapamatuje a pro vyhledávač nic neznamenají. Více o URL adresách ZDE.

Také základní formátování je součástí SEO


Správně zvolené a použité formátovací značky nesmí být opomenuty. HTML (XHTML) značky mají koneckonců svá pravidla. Například nadpisy by tedy neměly být definovány jen větším nebo barevným písmem. Vyhledávač rozpozná nadpis pouze v případě, že je správně naformátovaný přes formátovací značky (u nadpisů h1 až h6).

I Meta Tagy rozhodují

Metaznačky neboli metatagy obsahují pro návštěvníka i vyheldávač informace týkající se stránky na webu. Všechny meta tagy by měly být vhodně vyplněny a neměly by být duplicitní například s nadpisy na stránce apod. Měly by být napsány pokud možno manuálně a zcela unikátně za použití příslušných klíčových slov, která by měla být obsažena jak na začátku titulku, tak i v popisku.

Optimalizace pro vyhledávače je běh na dlouhou trať

V nejlepším případě vzniká web ruku v ruce s optimalizací pro vyhledávače. Pokud se SEO aplikuje na už existující web, musí být nejprve provedena analýza webu, klíčových slov a konkurence. Až poté je možné zvolit odpovídající SEO metody. Tak jako tak se ale jedná o dlouhodobý proces.